חדש חדש חדש / שני צוקרמן



חדש חדש חדש / שני צוקרמן

                                            “איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת-אלפים בעיטות פעם אחת, 
                                         אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת-אלפים פעמים.” ( ברוס לי )


כל אימון קראטה מתחיל ביציבה. ובכל פעם מחדש אנחנו נדרשים לשמוע את הדגשים כאילו שמענו אותם בפעם הראשונה, לתרגל שוב ושוב את אותה הקאטה, כל תנועה ותנועה מהתחלה.

היכולת להיכנס באמת לנעליו של תלמיד השומע את הדברים בפעם הראשונה (אפילו שנשמעו מאות פעמים) היא יכולת מופלאה. היא מאפשרת לנו להתעמק בדברים, לשמוע אותם מנקודות מבט שונות ובסופו של דבר להפיק מהם את המיטב עבורנו. היא גם למעשה אותה יכולת המאפשרת לנו לא לקחת דברים כמובנים מאליו, לקום בבוקר ובכל יום מחדש להתפעל מבן הזוג שלנו, מהילדים שלנו מעצמנו...ולהכיר תודה.

ובאותה מידה כשאנחנו נגשים לקרב, עד כמה חשוב להתייחס לכל רגע מחדש - נקי, מבלי לשפוט, בלי להניח הנחות ובלי לתכנן. עד כמה הגמישות הזו – היציאה מהתבניתיות ומהקיבעון יוצרת את ההבנה של היריב ואת התגובות שלנו מדויקות וטובות יותר.

כמו גם בחיים, כמה פעמים אנחנו נכנסים לסיטואציה וחושבים שאנחנו יודעים איך היא תסתיים. כשאני מבקשת משהו מהילד שלי, מהבוס או מבן הזוג שלי – ואני מוכנה לשמוע לא (עוד לפני שביקשתי). והסרטים כבר רצים לי בראש מה הוא יגיד ומה אני אענה ו...
הרי אני לא באמת יודעת מה יקרה, מה הוא יגיד. הרבה פעמים התחלה שונה, כניסה חדשה ונקייה לסיטואציה תיצור גם סיומת ותגובה חדשה.

המוח שלנו מאחסן מידע בתבניות. זאת הסיבה שאנחנו מצליחים להתרגל לדברים (טובים או רעים) מהר. אבל זו גם הסיבה בגללה אנחנו לוקחים דברים כמובנים מאליהם. כשאנחנו מתחילים לשמוע משהו מוכר, מיד אנחנו מכניסים אותו לאותה תבנית של הפעם שעברה מה שיוצר פעולה אוטומטית.  וכך פעם אחרי פעם אנחנו חוזרים על אותו הרגל ישן ומשרישים אותו. ואנחנו יודעים כמה קשה לפעמים לשנות את ההרגל הזה וליצור אחד חדש.

כדי ליצור תבנית חדשה = תוצאות חדשות בחיים שלנו אנחנו הרבה פעמים צריכים לוותר על מה שאנחנו כבר יודעים.
השאלה הגדולה היא איך עושים את זה. איך מוותרים על התבנית הקבועה שלנו, על האוטומט, על ההנחות והשיפוטים שלנו ונכנסים לנעליו של תלמיד. אני מאמינה שהתשובה נמצאת בכל אחד מאיתנו והיא מתחילה בהחלטה. ולאחר שקיבלנו את ההחלטה לוותר על השיפוטים, ה"את זה אני כבר מכיר" וההנחות שלנו מתחיל שלב האימונים.

הנה כמה אימונים אפשריים לדוגמא:
להקשיב לאנשים/ ילדים בלי לחשוב שאני יודע מה הם עומדים להגיד.
להכיר תודה על מה שיש לי בחיים כל יום (המתאמנים האדוקים יכולים כמה פעמים ביום...).
לקרוא ספרים שכבר קראתי ולמצוא בהם תובנות חדשות שלא ראיתי בפעם הקודמת.
וכמובן בתרגול קראטה - פשוט להתאמן על היכולת להיות תלמיד.לשמוע את הדברים שוב ושוב, לחזור על אותן תנועות ובכל זאת ליצור בכל פעם תבנית חדשה שתהיה טובה יותר, מדויקת יותר והכי חשוב יעילה יותר עבורנו.

 

קישורים רלוונטיים:
 
 
 
 
_________________________________________________________________________________
שני צוקרמן היא תלמידה של סנסאי משה רוקח, נשואה ואמא ל-2 בנות. שייטת אולימפית בעברה השתתפה באולימפיאדת אטלנטה
(מקום 12) ובאולימפיאדת סידני (מקום 4). יחד עם כרמית אלבק פיתחה את "חלום לי", סדרת מוצרים ראשונה מסוגה שמטרתה ללמד ילדים צעירים כלים אימונים ליצירת רגיעה עצמית, תקשורת טובה, חיזוק הביטחון העצמי ופיתוח היצירתיות והדמיון.



ליגה בינלאומית של טורנירים בין-ערים
הטורניר הראשון בין נתניה, ישראל לז´לונה גורה פולין התקיים ב-13.12.2020 לחצו כאן לסיקור המלא


מתאמנים תוך התאמה להנחיות!
לא יכולים לחזור עדיין לאימונים רגילים? 
ניתן לתאם אימונים אישיים בזום! 


משה רוקח מאמן מצטיין וגילעד רוקח ספורטאי מצטיין לשנת 2019 מטעם עיריית נתניה
  



שם

טלפון

אימייל

מסר






כתובתנו: רח' הצורן 4, א.ת. החדש נתניה . טלפונים: 09-8350163, 050-2686165. © 2012. המרכז קראטה מסורתי פולג בהנהלת משה רוקח. כל הזכויות שמורות.

Bleknet.com - בניית אתרים